Hydraulifieren van laadbruggen
Het onderhoud van een mechanische laadbrug is een dure aangelegenheid en de ergonomie is zeer laag. Het is daarom interessant om oude mechanische laadbruggen te moderniseren, indien hun algemene staat (dek, lip, scharnieren) dit toelaat.
Daarbij moeten de mechanische hefelementen (veren, hefbomen, …) verwijderd worden en wordt een hydraulische groep, dekcilinder en lipcilinder geïntegreerd.
Het totaalbudget blijft ver onder de kostprijs van een nieuwe laadbrug, terwijl de werking precies dezelfde is als bij een nieuwe laadbrug.
Fotocel voor sectionaalpoort (Poortbeveiligingscontact)
Na het hydraulifiëren van de laadbrug moet men zorgen dat de sectionaalpoort open is vooraleer de werking van de laadbrug vrij te geven.
De bedieningskast STERTIL beschikt over een vrijgavecontact.
Dit contact kan gesloten worden door de elektrische poortbediening of door een sensor gemonteerd in de poortrail.
Voeding : 24 VDC
Lees meerSpeciale hydraulische olie voor laadbrug
- per bus van 5L
- viscositeit 15 cP
- aangepast aan zeer lage temperaturen
- nagenoeg biologisch afbreedbaar